| < Czerwiec 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    
Tagi
poniedziałek, 12 czerwca 2017

Wystawa: "Obrazy 2017..."

 



 

... Serdecznie zapraszamy pasjonatów Sztuki
do zwiedzania wystawy... .

 

Wpis: J. O.

niedziela, 21 maja 2017

W maju, w Miejskim Przedszkolu nr 31 bibliotekarka spotkała się z dziećmi na  głośnym czytaniu bajek.

Najmłodsze dzieci z grupy "Kotki" wysłuchały opowiadania z serii  "Ach te zwierzaki" i krótkiego wierszyka Jana Brzechwy pt. "Jajko"

 

Przedszkolaki z grupy "Motylki" wysłuchały opowiadania z książki Daniela Jorisa pt. "Artur i czarodziejska księga". Jest to historia małego chłopca, który na strychu znalazł starą książkę z magicznymi zaklęciami. Dzięki nim potrafi zamieniać się w różne zwierzęta. I teraz, nie ruszając się z domu może przeżywać różne przygody, towarzyszy mu wesoła myszka - Karolek.

Wpis A. S.

sobota, 13 maja 2017

12 maja 2017 r. w ramach Tygodnia Bibliotek Filia CIS zorganizowała dla dzieci z Miejskiego Przedszkola nr 31 zajęcia literacko-plastyczne pt. "Korowód bajek".

Wzięły w nich udział przedszkolaki z grupy "Motylki'.

W trakcie zajęć dzieci wysłuchały opowiadania Wiesława Drabika pt. "Korowód bajek". Po przeczytaniu książeczki rozmawialiśmy z dziećmi o ulubionych, baśniowych postaciach. Przedszkolaki chętnie odpowiadały na zagadki dotyczące bohaterów znanych z bajek.

Na zakończenie dzieci uczestniczyły w zajęciach plastycznych.

 

Wpis A.S.

 

czwartek, 11 maja 2017

10 maja br. Filia CIS zorganizowała dla uczniów kl.VA i VB Szkoły Podstawowej nr 23 lekcje biblioteczne pt. "Encyklopedie i słowniki jako wydawnictwa Informacyjne".

Celem lekcji było zapoznanie uczniów z wydawnictwami informacji bezpośredniej, do których należą m.in. encyklopedie, słowniki i leksykony. Wyrobienie u uczniów umiejętności korzystania z tych wydawnictw, uświadomienie im wielu możliwości jakie niesie zdobywanie  w ten sposób informacji.

W trakcie lekcji omówiono budowę encyklopedii i słowników oraz  różnice między tymi wydawnictwami. Uczniowie dowiedzieli się jak ważny, przy wyszukiwaniu informacji, jest właściwy dobór encyklopedii, słowników, selekcjonowanie wiadomości oraz umiejętność korzystania z aparatu pomocniczego.

W części praktycznej uczniowie, korzystając z przygotowanych książek, mieli za zadanie  odpowiedzieć na przygotowane  pytania. Pomimo tego, że zdarzały się pytania podchwytliwe, nie sprawiły one dzieciom większych problemów. 











Wpis A. S.

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 37